Sata vuotta kirjoja

Sata vuotta täyttävää Suomea juhlitaan myös kirjojen avulla. Tutustu tästä kahteen hankkeeseen, jotka nostavat esiin kotimaista kirjallisuutta vuonna 2017.

Kirjojen Suomi

Kirjojen Suomi on Ylen tuottama laaja kokonaisuus, johon kuuluu muun muassa radio- ja tv-ohjelmia, laaja nettisivusto, lukupiirejä, artikkeleita, videoita ja blogeja.

Kirjojen Suomen ytimessä on lista 101 kirjasta, joiden avulla voi tutustua koko itsenäisyyden ajan kirjallisuuteen. Ylen kirjallisuustoimittajat Seppo Puttonen ja Nadja Nowak ovat valinneet yhden teoksen jokaiselta itsenäisyyden vuodelta. Kirjoja voi kysyä omasta kirjastosta ja niitä voi myös lukea e-kirjoina. E-kirjat ovat kaikkien lainattavissa omalla kirjastokortilla tai Yle Tunnuksella. Lisäksi Celia-kirjaston asiakkaille lähes kaikki teokset ovat tarjolla äänikirjoina. Kirjoista löytyy lisätietoa Kirjasampo-sivustolta.

Linkkejä:

Kirja-Suomi 2017

Kirja-Suomi 2017 on suomalaisen kirja-alan yhteistyöhanke, joka edistää lukemista ja kirjallisuuden näkyvyyttä koko itsenäisyyden juhlavuoden ajan. Erityisesti esiin nousee tietokirjallisuus ja kohderyhmänä ovat aikuiset lukijat. Hankkeeseen kuuluu teemaviikkoja ja tapahtumia, jotka löytyvät hankkeen tapahtumakalenterista.

Linkkejä: